Doel | Doelindicator |
---|---|
Het aandeel energiebehoefte t.b.v. mobiliteit is significant gereduceerd | |
10% minder autoritten naar Eindhoven, Roermond en Venlo | |
100% van alle nieuw te realiseren parkeervoorzieningen is voorzien van een elektrisch oplaadpunt of is daarop voorbereid | |
100% van de gemeentelijke zakelijke kilometers en die van contractpartners is emissieloos | |
30% van de voertuigen die door inwoners gebruikt worden is emissieloos, doordat zij die zelf hebben aangeschaft | |
Per 40 huishoudens wordt één (emissieloze) deelauto geplaatst bij grootschalige (her-) ontwikkeling van woningbouwlocaties | |
Optimale verbinding met de steden en campussen in de regio en binnen Weert zelf | |
25% maximaal verliestijd tussen de oprit Weert-Noord en knooppunt Leenderheide | |
30% meer actieve verplaatsingen binnen de gemeente Weert | |
50% maximaal reistijd verlies tussen de A2 en de bedrijventerreinen | |
Samenwerking in de regio is passend georganiseerd | |
De opgaves voor Weert zijn smart geformuleerd en geborgd in de governance structuren binnen de regio | |
Toegankelijker en veiliger mobiliteitssysteem voor iedereen | |
100% bushaltes toegankelijk voor mensen met een fysieke of visuele handicap | |
75% van de trottoirs op de hoofdverbindingen voldoet aan onderhoudsniveau A en is obstakelvrij | |
Geen ernstige verkeersslachtoffers in 2030 door toedoen van de infrastructuur | |
Per 500 huishoudens is minimaal één (emissieloze) deelauto beschikbaar (1/100 in 2030) | |
Verbeteren van de samenwerking tussen ondernemers, onderwijs en overheid | |
Doelindicator in ontwikkeling |